• 1

pulsar, pulsar consulting

Evolutie van onze diensten

Pulsar Consulting, actief in ICT diensten en op maat B2B software ontwikkeling, ëvolueerde voortdurend sinds haar oprichting in 1998. Ze heeft zich aangepast aan de veranderingen van de markt en de crises van de laatste 15 jaren, vertrouwend op haar basis van haar technische expertise en ervaring, hetgeen essentiële ingrediënten zijn voor het succes van haar projecten. 

Na de crisis van 2003-2005 heeft Pulsar een uitgebreide diensten ontwikkeld, om een groter aantal klanten te kunnen bereiken en om nieuwe IT diensten te bieden, meer gericht en gebaseerd op moderne technologieën. 

Na de crisis van 2008-2010 wou Pulsar eerder haar marges vergroten – dalend door verschillende structurele redenen – door het toevoegen van een nieuw business model: het omvormen van software naar softwarepakketten en deze per licentie verkopen. Dit laat Pulsar toe om ICT diensten aan te bieden in aanvulling op deze licenties, die op zijn beurt weer gebaseerd is op een stevige basissoftware, software ontwikkeling en meerjarige onderhoudscontracten van deze software.   

Dankzij de oprichting van deze nieuwe laag - de product matrix - in haar business model heeft Pulsar het nodige kader ontwikkeld voor de sales & marketing activiteiten van deze "ondernemende" of "in-start-up" principes. 

 

 

In aanvulling tot de reeds ontwikkeld en functionele software (debugged), de product matrix zorgt, voor elk product dat binnenkomt, voor de volgende bijkomende activiteiten:

  • ontwikkeling van het imago (domeinnaam, website, identiteit op sociale netwerken, enz.)
  • aanmaak van presentatiemappen en andere noodzakelijke marketing materiaal (geschenken met logo, enz.)
  • voorbereiding van een geschikte marketing strategie, adverteren op het internet en sociale netwerken
  • ontwerp van de licentieverlening van het nieuw product, samen met de after-sales support en jaarlijks onderhoud.

 

Al deze "na software" activiteiten zijn nodig om een softwareproduct (of software) aan nieuwe klanten te verkopen. 

Sommige softwarepakketten werden gecreëerd en promotie werd gevoerd. Aangezien het succes van deze benaderingen voor de eerste gekozen projecten (eLisa Logistic, Lunch On Web), en interesse van klanten voor andere projecten (Prodigum, P-PGI), overweegt Pulsar dezelfde weg in te slaan voor andere...