• 1

pulsar, pulsar consulting

Période de maintenance

Le but est la maintenance de l’application remise (développée par Pulsar). Elle comprend, entre autres, le code source spécifique au projet, les exécutables, les pages html, les fichiers XML et la structure des bases de données. 

Le contrat garantit au client la disponibilité de Pulsar pour toute demande d’intervention. Afin de répondre aux différents besoins, Pulsar met en place et maintient en ses bureaux des systèmes de développement, de test, et un système similaire à celui de production. Pulsar assure la formation nécessaire pour l’application et la disponibilité d’un personnel qualifié

Les services proposés sont les suivants : questions quant au fonctionnement des outils ou quant à la logique et aux règles liées aux outils, diagnostic de problèmes reproductibles, corrections d’erreurs, diagnostics de problèmes, estimations pour de nouvelles fonctionnalités ou pour la modification de fonctionnalités existantes, développement de nouvelles fonctionnalités ou modification de fonctionnalités, améliorations technologiques, etc.

 

Documents associés (en anglais):

MAINT-TRACE-< Client>-< Project>-[Doc_Version].xls (Path: < Project>\Maintenance\Agreement&Tracing) Document used for the tracing of the staff performances during the maintenance phase 

MAINT-AGREE-< Client>-< Project>-[Doc_Version].doc (Path: < Project>\Maintenance\Agreement&Tracing) This is the official agreement (the maintenance contract). 

MM< nr>-< Client>-< Project>-< Date>-[Topic].doc (Path: < Project>\Maintenance\Follow-up) Minutes of the meetings with the clients 

MAINT-FOLLOWUP-< Client>-< Project>-< Date>.doc (Path: < Project>\Maintenance\Follow-up) This documents is the equivalent of the Project Progress Report. It contains the global status of the maintenance activities at a given moment. Its format is given in chapter 3 below. 

TASK -< Client>-< Project>-[Doc_Version].xls (Path: < Project\Docs\Pulsar Internal) Distribution of the tasks across the team, 

ENH-< Client>-< Project>-[Doc_Version].xls (Path: < Project\Docs\Request&Proposals) Listing of the known future enhancements (that means specifying what’s outside the scope of the project). 

REQ-< Client>-< Project>-[Topic]-[Doc_Version].doc (Path: < Project>\ Maintenance\Requests&Evaluation) Requirement document, upon client request, on one or more specific features. 

EVAL-< Client>-< Project>-[Topic]-[Doc_Version].doc (Path: < Project>\ Maintenance\Requests&Evaluation) Functional and/or Technical Evaluation on a specific feature of the application (modification, enhancement, bugfix), upon client request. 

TEST-DB-SAT-< Client>-< Project>-[Topic]-[Doc_Version].mdb (Path: < Project>\Tests) Database allowing generating:

  • TEST-FLOWS-< Client>-< Project>-[Topic]- [Doc_Version].doc : the Test Scenarios and Cases of the Application (Business, Functional and Technical Tests Flows)
  • TEST-PROBLEMS-< Client>-< Project>-[Topic]-[Doc_Version].doc: , the Tests Results and the description of the found problems and their resolution.

QUES-< Client>-< Project>-[Doc_Version].xls (Path: < Project\Docs\Request&Proposals) Listing of all the questions that are raised during the project and needs to be asked to the client