• 1

pulsar, pulsar consulting

 

Technologies

  • C#
  • .net 3.5
  • ADO (Active Data Objects)
  • TCP protocol
  • WPF (Windows Presentation Form)
  • Oracle
  • Communication PLC
  • Windows services
  • NTP (Network Time Protocol)
  • photo and data crypting
  • UPS communication

 

Project Scope

The goal of this project was to monitor the passage of trucks and buses, using a double-pole truck sluice for the detection and verbalization of passing traffic.

The system used consists of 2 control points, in other words of different single-pole truck sluices. A control of passing traffic can only be done when the whole system counts more than one single-pole truck sluice. The control system supports the management of about a dozen single-pole truck sluices.

For example, a violation of the prohibition of driving for trucks can be determined with a single-pole truck sluice. A control always takes place between 2 different single-pole truck sluices, or in other words, it takes place on a double-pole truck sluice: one at the beginning of the control zone and one at the end. Only a double-pole truck sluice can make the difference between passing traffic and destination traffic. Thus, inter alia, a violation of the prohibition of driving for trucks, excluding local traffic, can be determined. A set of local devices are used for the control through the truck sluices.

 

The VWS Application is a complete solution for the management of traffic control, including: 

  • configuration of truck and car channels
  • camera surveillance
  • number plates detection and storing
  • management of data describing a vehicle
  • management of recorded and encoded videos
  • definition of white and black lists, sometimes associated to specified periods in time
  • definition of routes with their minimum route time
  • offences detection
  • scheduler enabling or disabling the offences detection per route
  • reporting of the offences:
  • when the average speed computed between 2 detectors on a defined route is too high
  • with exceptions for white list of vehicles
  • paying special attentions to black listed vehicles, even outside reporting schedule
  • in synchronisation with the Tradelec system
  • statistics
  • reports in Excel, CSV or PDF
  • monitoring, configuration and remote commands on all units, devices and servers
  • alarm management
  • management of access rights defined per user profile
  • user management
  • management of system parameters

 

 

 

Toestellen op het terrein voor de effectieve detectie van de voertuigen en nemen van de nodige beelden:

 
  • Lussen voor de detectie van de voertuigen, groep van 2 lussen in elke rijrichting
  • ANPR camera voor nummerplaatherkenning, één in elke rijrichting
  • Context camera voor nemen van videobeelden van de overtreding, één in elke rijrichting
  • Hoogtedetectiesysteem voor bewijs van doorgang van te hoge voertuigen, één per sluis
  • Extern tijdssynchronisatie module


Lokale Eenheden
 worden in de nabijheid van de controlepunten of enkelpolige vrachtwagensluis (begin en einde controlepunt) geplaatst en zorgen voor de effectieve verzameling van de nodige gegevens. Deze lokale eenheden hebben een online (realtime) verbinding met de gebruikte toestellen op het terrein. Via deze permanente verbindingen kunnen de lokale eenheden elk voorbijrijdend voertuig identificeren (nummerplaat herkenning), tezamen met een indicatie of het voertuig al dan niet te hoog is. Deze gegevens worden lokaal opgeslagen en naar een centraal verwerkingseenheid verzonden voor verdere verwerking van deze gegevens.

De gegevens van een voertuigdetectie zijn:

  • Nummerplaat van het voertuig (tekst mode)
  • Datum en tijd van de detectie
  • Rijstrook op dewelke het voertuig gedetecteerd werd (ingaand of uitgaand verkeer)
  • Op elke lokale eenheid worden maximaal 2 ANPR en 2 CCTV context camera’s. Deze lokale eenheden zijn verbonden met het centrale verwerkingseenheid via een Ethernet netwerk en men gaat ervan uit dat we kunnen spreken van een permanente verbinding tussen de lokale eenheden en het centraal verwerkingseenheid. Elke lokale eenheid heeft een verbinding met een NTP server en een verbinding met een extra tijdssynchronisatie per DCF systeem. Het gebruik van een dubbel tijdsregistratiesysteem laat de lokale eenheid toe om zeker te zijn van de tijdsbasis waarop de snelheidscontrole gebeurt.Foto van de nummerplaat
  • Context video van het voertuig
  • Het al dan niet te hoog zijn van het voertuig


Een Centrale Verwerkingseenheid wordt gebruikt om alle gegevens van de lokale eenheden te ontvangen en deze te verwerken. Aan de hand van de ontvangen gegevens kunnen alle nodige berekeningen uitgevoerd worden om de bovenvermelde types van overtredingen kunnen vast te stellen. Al deze gegevens worden gecodeerd en in een centraal databasesysteem bewaard. Er wordt een verbinding tot stand gebracht met een externe systemen: wanneer een probleem met het controlesysteem vastgesteld wordt, zal een centraal alarmsysteem op de hoogte gebracht worden van het opgetreden probleem. 

Een Grafische User Interface wordt gebruikt voor de configuratie van de verschillende vrachtwagensluizen en voor de consultatie van de gedetecteerde overtredingen: wanneer een overtreding vastgesteld wordt, kan een extern politiesysteem (Tradelec) op de hoogte gebracht worden van deze overtreding. Alle nodige informatie betreffende de overtreding wordt naar dit systeem geëxporteerd.